הדור הנוכחי של פורד F-150, הקטן בסדרת הטנדרים הנמכרת ביותר בארה"ב, הוצג באמצע 2020 ובתחילת 2021 הוצגה גרסת הראפטור (טורף) החזקה בפעם השלישית מאז החלה
פורד לייצר גרסאות קיצוניות לטנדר הפופולרי. זו צוידה במנוע דומה לראפטור הקודם – V6 עם צמד מגדשים בנפח 3.5 ליטר ובהספק של 450 כ"ס.
אבל לראפטור קם מתחרה - ראם 1500 TRX שניפק 702 כ"ס, כך שלפורד לא נותרה ברירה והיא הציגה לפני כחצי שנה את הרפאטור R שצויד במנוע שהגיע ממוסטנג GT500, בתצורת V8 עם מגדש-על בנפח 5.2 ליטר והספק מופחת של 700 כ"ס. הפעם סדנת השיפורים Hennessey לקחה את המושכות וחשפה את גרסת ה-Velociraptor 1000 בדיוק כפי שעשתה לפני כקצת יותר משנה עם ראם TRX Mammoth 1000.
חבילת השיפורים של "הנסי" תזניק את ההספק ממנוע ה-V8 של פורד ליותר מ-1,000 כ"ס והיא תעשה זאת בסיוע מגדש-על משופר (מפוח 3.5 ליטר במקום 2.65 ליטר) עם רצועה משודרגת, מזרקי דלק גדולים יותר ועוד.
בנוסף לשיפורים במנוע, ה"ולוסיראפטור 1000" מצויד בפגושים אגרסיביים במעט, כשזה הקדמי כולל גם מיגון בולט יותר ופס תאורת לד. חישוקי "20 בעיצוב שונה עטופים צמיגי שטח גדולים BFGoodrich AT במידה "37 ובפרופיל ישנן מדבקות בולטות כדי שחלילה לא תתבלבלו בין הולוסיראפטור לראפטור R "הצנוע".
הדגם מתוכנן להגיע לייצור ב-2023 וסדנת הנסי טרם פרסמו את המחיר וכמות הגרסאות שייוצרו, כמו גם את הנתונים הטכניים ומה עוד מסתתר מתחת למעטפת ה-Velociraptor שכן הם נמצאים עוד בשלבי תכנון וכיול.
פורסם לראשונה ב- 21.12.22
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות